"Het mooiste wat je kunt worden is jezelf."

Onze missie is dat leerlingen zich ontwikkelen tot wereldburgers, die kritisch nadenken over de keuzes die ze maken en de gevolgen van deze keuzes voor zichzelf en de ander. Wij vinden het belangrijk dat kinderen authentiek kunnen zijn en eigen keuzes kunnen en durven maken. Dit wordt op de De Kleine Nicolaas dan ook gestimuleerd. Onze leerlingen ontwikkelen een houding en vaardigheden die hen in staat stellen flexibel en veerkrachtig te zijn. Zo bereidt De Kleine Nicolaas hen voor om met vertrouwen hun plek in het groter geheel in te nemen en bewust in het leven te staan. Ook een duurzame omgang met de omgeving behoort tot de bewuste keuzes die kinderen kunnen maken. In de stedelijke omgeving van Amsterdam creëren wij daarom zo veel mogelijk kansen voor kinderen om de natuur te ontdekken en te onderzoeken. Binnen ons gebouw, rondom de school en in de stad.